مدیریت یکپارچه کیفیت مرکز آموزش های تخصصی
بیان جایگاه اعتبارات نظام مدیریت یکپارچه (ISO IMS 9001-14001-45001) مدیریت تخصصی آموزش ISO29003 بر اساس استاندارد بین المللی (ISO) در مرکز آموزش های تخصصی دانشگاه:
سازمان ها جهت ارائه خدمات و کسب نتایج مطلوب، گریزي از حفظ و پرورش , و توانمند سازي نیروي انسانی ندارند، در این راستا از آموزش تخصصی و توانمند سازی نیروی انسانی به عنوان مهمترین ابزار پیشرفت و توسعه وگذرگاهی در راستای انتقال دانش فنی و معلومات تخصصی و توانمند سازی جهت اجراي صحیح وظایف و ارتقاء نیروی انسانی میباشد بهره میبرند. با این رویکرد "مرکز آموزش های تخصصی" همسو در ایفای نقش و اجرای ماموریت خود ، تمرکز بر بهبود مستمر تحت محور های خدمات آموزش و حامی آموزش در ایجاد محیطی اَمن، پویا و سرآمد ، سال هاست گام برداشته و همواره نگرش بر برنامه ریزی پیامدگرا در بهبود بروندادِ کیفی و کمّی، را در نظر داشته و همواره خود را مورد بازخورد و بازنگری تجهیز قرارداده است
با نگرش بر حفظ پویایی و سرآمدی بر اساس منطق تعالی سازمانی(ترسیم تصویر آرمانی و چشم انداز) ، همگامی نوگرایی و مهاجرت به استاندارد های نوین و رهیافت های تخصصی به روز در دامنه مورد ماموریت ISO9001:2015-ISO29993:2017-45001-14001 ، تلاش بر احراز شرایط الزامات استاندارد های مزبور از مورخ 1399/02/11در قالب کسب گواهینامه های مربوطه را در فرایند های برنامه ریزی و اجرایی مرکز معمول نموده است.
در اين خصوص تحت موازین , الزامات ویژه چهار محور استانداردمتذکره ، و بر اساس خط مشي نظام مديريت يكپارچه هر ساله نسبت به برگزاري جلسات بررسی مميزي و تمديد اعتبار، از موسسۀ اعتبار دهندۀ (ESYD) و گواهی دهندۀ BQC(مستقر در اتحاديه اروپا) پیرو فعالیت هایی مستمرکیفی، و اثر گذار را در قالب اصلاح و بهبود روش های اجرایی و سامانه های نرم افزاری را معمول نموده است.
شناسه مرجع گواهی نامه های استاندارد بین المللی ایزو و (لینک) صحت صدور مدارک و گواهی نامه های استاندارد ایزو کسب نموده مرکز آموزش های تخصصی ، به شرح ذیل می باشد:
در سازمان آموزشی(ISO29993) بیان و جایگاه استاندارد تخصصی مدیریت آموزش:
ایزو ۲۹۹۹۳ الزاماتی را برای خدمات یادگیری و آموزش های تخصصی (نظیر آموزش های حرفه ای، آموزش های درون سازمانی یا آموزش های برون سپاری شده و آموزش های داخلی) تعیین می کند، که این شامل خدمات یادگیری ارائه شده توسط ارائه دهندگان خدمات یادگیری یا LSP ها که به دانشپذیران خدمات می دهند و نیز همچنین حامیان مالی که خدمات به فراگیران آموزش ارائه می دهند نیز می شود. ویژگی های اصلی این نوع خدمات اهداف یادگیری تعریف شده و خدمات ارزیابی شده و درگیر کردن و تعامل یادگیرندگان می باشد ، یادگیری می تواند رو در رو یا به وسیله فناوری (مانند آموزش های مجازی) یا ترکیبی از هر دو مورد باشد
IMS (Integrated Management System)خصوصيات مورد انتظار از استقرار نظام مدیریت یکپارچه:
برای مثال، فرآیندهای مورد نیاز در هر استاندارد برای کنترل اسناد، ممیزی داخلی، برخورد با عدم انطباق ها، اقدامات اصلاحی یا بازبینی مدیریت می تواند به اشتراک گذاشته شود تا الزامات هر استاندارد بدون تلاش تکثیر شود.
نظام مدیریت یکپارچه، به طور همزمان الزامات ايزو 9001، استاندارد سیستم مدیریت کیفیت را مدیریت می کند؛ و ايزو 14001، استاندارد سیستم مدیریت محیط زیست، از سازمان بین المللی استاندارد سازی (ايزو)؛ و 45001، مشخصات بهداشتی و ایمنی شغلی. میتوان روندهای کاری منطقیتر و منسجمتری، ایجاد کرد. با ایجاد این نوع روندها، اهداف مشترک کسب و کار برجسته شده و مسیر روشنتری برای موفقیت در کسب و کار را ارائه میدهد.