صفحه اصلی
پیام تبریک رئیس دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت روز معلم
  • 9781 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اقْرَأْ وَ رَبُّكَ الْأَكْرَمُ * الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ * عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ

12 اردیبهشت سالـروز شهـادت استـاد شهیـد دکتر مرتضـی مطهـری که به نام روز معلـم مزین گشته است، یادآور جایگاه رفیـع و عظیــم اندیشـه و اندیشمنـد و بهانـه‌ای است برای پاسـداشت تـلاش‌هـا و مساعـی پیامبـران عرصـه تعلیـم و تربیـت.

خـدای را سپـاس به سرنوشتــی که مقـدر کرد کـه چـه شغلـی شریف‌تـر از شغـل و پیـشۀ انبیـاء و مرسلیـن؛

چـون جـود ازل بـود مرا انشـا كرد            بر مـن ز نخست درس عشـق امـلا كرد

معلمـان و استـادان فرهیختـه به عنوان ارکان اصلـی نظـام تعلیـم و تربیـت در شکـل‌گیری شخصیـت فرزندان برومند ایران زمین، تربیـت اجتماعـی، اخلاقـی و دینـی نسـل آینـده و تربیـت نیـروی انسانـی متخصـص و متعهـد، مسئولیـتی خطیـر و بی‌بـدیل بر عهـده دارند. نقـش غیرقابـل‌انکار استـادان، معلمـان و دانشگاهیـان در اعتـلای فرهنگ و اندیشـه برکسـی پوشیده نیست و بی‌تردیـد، توسعـه اقتصـادی، سیاسـی و اجتماعـی کشـور در گـرو توسعـه علمـی است و این مهـم بـدون مشارکـت دانشگاهیـان، فرهیختگـان و عالمـان جامعـه امکان‌پذیـر نیسـت.

اینجانـب روز معلـم را به استـادان عزیـز تبریـک عـرض می‌نمایـم؛ ضمن آرزوی سلامتـی و تندرستـی در این روزهـای بلاخیـز همـه‌گیـری ویـروس منـحوس کرونـا، امیـدوارم پرتـو انـوار معرفـت، امیـد و آگاهـی در جـان و روح معلمـان و متعلمـان نستـوه این سرزمیـن کهـن، مستـدام و فـروزان بتـابـد.

سعدالله نصیـری قیداری

رئیس دانشگاه شهیـد بهشتـی

اردیبهشت 1400

افزودن نظرات