پیام تسلیت روابط عمومی در پی شهادت دانش آموزان افغانـی

3676 بازدید

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ

دختــرکان معصــوم افغانــی تنها به جـرم آموختـن برای داشتـن فردایـی بهتــر، در صحـن مقـدس مدرسـه در خـون خود غلتیدنـد و داغــی جگـرســـوز بر پیکـر بشریــت گذاردنـد.

گروه‌هـای تندرو و افراطــی به‌نـام اســلام، گـل‌های بوستـان علـم و دانــش را در مـاه میهمانــی خــدا پـرپـر کردنـد. در تمـام ادیان الهــی، کسب دانایــی، فریضــه و فضیلتـی بلند مرتبـه است همان گونه که احادیـث گهربـار اهل بیت معصومیـن (ع) و آیـات نورانـی قـرآن مجید، مشحــون از منزلــت و جایگـاه دانـش، تعقـل و تفکـر است. این متحجــران شیطان‌صفـت با کـژفهمـی و برداشـت سلیقـهای از دیـن، تعلیـم و علم آمـوزی را ســدی بلند در راه رسیدن به اغراض سیــاه و تاریکشــان می‌دانند و با دمیـدن بر آتــش جهــل و تعصبــات کــورکورانــه در صدد خشکانـدن چشمــه دانــایی و آگـاهــی هستنـد.

 بی تردیـد به خـاک و خـون کشیـدن جمعــی از دختــران نونهــال در محیط مدرسـه به عنـوان یک مکان غیرنظامـی مصــداق جنایـت علیـه بشریـت است.

با قلبــی آکنـده از انـدوه، این فاجعـه غمبـار را به خانواده‌هـای سوگـوار این کودکـان معصـوم و مظلـوم و جامعـه علمــی افغانستـان تسلیـت عرض می‌نماییـم. امیـد که دنیـا در سایه آگاهـی و خـردورزی جــای امنـی برای کودکـان باشـد.

روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی

اردیبهشت 1400

​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: