صفحه اصلی
گزارش نشست رئیس دانشگاه با اعضای هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری
  • 14423 بازدید

دکتر نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی و برخی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه، چهارشنبه 13 اسفند ماه 1399، با هدف آشنایی بیشتر با مسائل دانشکده مدیریت و حسابداری از این دانشکده بازدید و طی نشستی 3 ساعته در جریان مشکلات آموزشی، پژوهشی و اجرایی این دانشکده قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای این نشست دکتر رسولی مشاور رئیس دانشگاه و مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی، بیان داشت: این جلسه در ادامه جلساتی است که با هدف ارتباط مستقیم، مرور برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، گفتگو و تبادل نظر و رسیدن به نتایج موثر در جهت بهبود و سرعت بخشیدن کار دانشکده ها و پژوهشکده ها تشکیل می شود.  

دکتر دری، رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری؛ ضمن عرض خیر مقدم به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت، دستاوردها، مراکز، آزمایشگاه ها و تجهیزات تخصصی، نیا ها و چالش های دانشکده پرداخت. ایشان از افتتاح مرکز نو آوری دانشکده با هدف ارتباط با صنعت و ارتقاء سطح برونداد های دانشکده خبر داد و افزود: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم عدم تناسب بین رشته های تحصیلی دراین دانشکده و امکانات ما جهت مدیریت این رشته ها است.

دکتر نصیری، رئیس دانشگاه؛ با ابراز خرسندی از حضور در دانشکده مدیریت و حسابداری گفت: این دانشکده یکی از دانشکده های مهم در سطح دانشگاه و همچنین در سطح جامعه در حوزه مدیریت و حسابداری است. هدف از این بازدید ها تشخیص و انجام اقدامات موثر با همکاری اعضای هیات علمی در جهت ارتقاء دانشکده ها و مراکز است از این رو از اعضای حاضر در جلسه دعوت می نمایم با ارائه مطالب خود پیرامون مسائل دانشکده در جهت  نیل به اهداف این جلسه مشارکت نمایند.

دکتر حاجی پور، معاون آموزشی دانشکد؛ در خصوص مسائل مربوط به سیستم گلستان و الزامات موجود در این سیستم سخن گفت و بر بازنگری جدی در سیستم گلستان تاکید کرد. ایشان در ادامه با اشاره به ماهیت رشته مدیریت به عنوان یک رشته عملی؛ درخواست دعوت از تعدادی سازمان همکار با هدف آشنایی دانشجویان، ایجاد شناخت در حوزه عمل و آشنایی با فرآیند تصمیم گیری را داشت و برشمردن  پتانسیل های موجود در دانشکده بیان داشت: با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت های بالای این دانشکده می توانیم ارتباط و تعامل موثری با سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و از این قبیل دستگاه ها را برقرار نماییم.

دکتر نصیری، در ادامه بیان داشت: دانشکده ها باید درحل مسائل دانشجویان به ویژه مسائل آموزشی آنها مشارکت کنند. ما باید به سمتی حرکت کنیم که از معایب سیستم آموزشی گلستان کم و  به مزایای آن بیفزاییم. یکی از اهداف حضور ما در دانشکده ها این مسئله است که با مسائل عزیزانی که در خط مقدم در حال انجام امور در کنار دانشجویان هستند آشنا شویم و با پیدا کردن راه حل عملی این مسائل را حل کنیم. لذا علاقمند هستیم از راهکارهای پیشنهادی همکاران استفاده کنیم. 

دکتر شکوهیار، معاون پژوهشی دانشکده مدیریت و حسابداری؛ ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از حضور رئیس دانشگاه در کنفرانس بین المللی مدیریت که چندی پیش در دانشگاه به همت اعضای این دانشکده برگزار گردید، خاطرنشان شد: از نظر زمان ماندگاری، کیفیت پایان نامه و کارهای پژوهشی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و همچنین پاسخگویی سیستم، در دانشکده دچار مشکل هستیم که در جهت حل این مسائل با اصلاح فرآیندها در جهت تسریع امور با مشارکت اعضای هیات علمی و شورای دانشکده قدم های خوبی برداشته شده است. یکی از قدم های مهم در حل اینگونه مشکلات، راه انداری کلینیک مدیریت با هدف چابک سازی دانشکده و ارتباط با صنعت است.

دکتر عالم تبریز، مدیر گروه مدیریت صنعتی و فناوری اطلاعات؛ با در میان گذاشتن مشکلات گروه مذکور، در خصوص حضور نمایندگان دانشکده در هیات ممیزه دانشگاه، تسهیل تبدیل وضعیت اساتید با رعایت چهارچوب استاندارد های موجود، تشکیل کانال اطلاع‌رسانی در خصوص جاری سازی بخشنامه ها و آیین نامه هایی که تغییر می نمایند در بین بدنه دانشگاه سخن گفت.

دکتر عرب مازار، مدیر گروه حسابداری؛ بیان داشت: با توجه به وجود تمرکز در تصمیم گیری های دانشگاه تقاضای افزایش نقش و سهم گروه ها در تصمیم سازی و تصمیم گیری های مربوط به جذب اعضای هیات علمی و مسایل آموزشی حیطه تخصصی را داشت. ایشان افزود: ایجاد 2 هیات ممیزه در دانشگاه با هدف اظهار نظر متخصصین در ارزیابی پرونده های ارتقاء کمک شایانی خواهد نمود. وی همچنین درخواست ایجاد خدمات رفاهی برای اعضای هیات علمی دانشگاه را داشت.

دکتر بدری، مدیر گروه مالی و بیمه؛ با تاکید بر ارتقاء کیفیت آموزشی و پژوهشی، در خصوص آسیب‌شناسی مسائل آموزشی و اصلاح فرآیندها با هدف جلوگیری از اتلاف منابع دانشگاه و وقت دانشجویان صحبت نمود.

دکتر عزیزی، مدیر گروه مدیریت بازرگانی؛ در خصوص نحوه جذب اعضای هیات علمی در گروه‌ها با توجه به تخصص های آنها، جذب اعضای هیات علمی تخصصی با هدف ارتقاء سطح علمی دانشگاه، اهمیت ارتقاء نشریات دانشگاه و امکان ایجاد ارتباط با صنعت در جهت تجهیز آزمایشگاه های دانشکده صحبت نمود.

دکتر امیرخانی، مدیر گروه مدیریت دولتی؛ در زمینه جذب اعضای هیات علمی متناسب با بازنشسته شدن همکاران سخن گفت و همچنین درخواست مساعدت در جهت برقراری ارتباط با سازمان ها با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با حوزه عمل را داشت.

سپس اعضای هیات علمی دانشکده به بیان مسائل و پیشنهادات خود از جمله تفویض اختیار در زمینه های تخصصی به گروه ها، تقویت و تجهیز زیرساخت های فناوری اطلاعات جهت ایجاد رشته های جدید، همکاری اعضای هیات علمی در گروه ها متناسب با تحصیلات و زمینه تخصصیشان و اصلاح روندها پرداختند.

دکتر فقیهی، مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه؛ دانشکده مدیریت و حسابداری را یکی از سرمایه های پر ارزش دانشگاه شهید بهشتی دانست و گفت: رویکرد ما در مدیریت دانشگاه، باید مدیریت سیستمی باشد.

دکتر شکری، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه؛ با بیان این مسئله که دانشکده مدیریت و حسابداری از پتانسیل بالایی در جهت اخذ پروژه های برون سازمانی و حل مسائل جامعه را دارد بر برنامه ریزی بیشتر در این زمینه  تاکید کرد. وی در ادامه در خصوص سرانه های مقالات و فعالیته های پژوهشی رشته های این دانشکده مطالبی را با هدف معرفی جایگاه دانشکده در سطح دانشگاه و کشور بیان نمود و افزود: اتکا بر کیفیت نشریات می ‌تواند بر مرجعیت قرارگرفتن این نشریات کمک بسزایی نماید. معاون پژوهشی دانشگاه، ضمن ارائه گزارشی از ارزیابی صورت گرفته در خصوص مقایسه دستاوردهای پژوهشی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: این شاخص ها و پارامترها جهت آسیب‌شناسی مسائل پژوهشی بوده تا با یاری یکدیگر در جهت ارتقاء و مرجعیت دانشگاه قدم برداریم.

دکتر نصیری در خصوص ارزیابی پرونده ها در هیات ممیزی دانشگاه بیان داشت: در این زمینه امکان تبعیت از استاندارد خاصی جهت انجام اینگونه ارزیابی ها وجد ندارد و طبق آیین نامه تعداد افراد حاضر در هیات ممیزه محدود هست از این رو در هر دوره طبیعتاً حدود یک سوم دانشکده ها و پژوهشکده ها نمایندگانی نخواهند داشت ولی با این وجود رئیس کمیسیون تخصصی با ایفای نقش خود ادای حق می نماید. رئیس دانشگاه تصریح نمود: محدودیت های موجود قانونی مانع از انجام اقدامات مدنظر دانشگاه در جهت بهبود وضعیت رفاهی اعضای هیات علمی و کارکنان است و هرگونه اقدامی در این خصوص بدون ردیف بودجه تبعاتی را از سازمان بازرسی کل کشور به همراه خواهد داشت. وی افزود: باید بهترین نیرو ها را برای جذب به دانشگاه معرفی کنیم چرا که اینجا دانشگاه شهید بهشتی است ایشان اضافه کرد: امروز دانشگاه باید با تکیه بر نسل اول آموزش محور و نسل دوم پژوهش محور در صدد ایجاد نسل سوم که مبتنی بر کارآفرینی و حل مشکلات جامعه است قدم بردارد؛  برای نیل با این هدف باید در جهت اخذ پروژه ها و طرح های برون سازمانی حرکت کنیم. ایشان بیان داشت: دانشگاه باید تاثیر بر روی جامعه داشته باشد لذا کارهای پژوهشی باید مسئله‌ای را در کشور حل کنند. وی ادامه داد: تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات علی‌رغم هزینه‌بر بودن، در دستور کار قرار گرفته است. باید با فکر ایجاد رشته‌های جدید متناسب با فناوری‌های روز دنیا و یا رشته‌های بین رشته‌ای که پاسخگوی نیازهای جامعه باشند حرکت کنیم.

در انتها دکتر دری رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری؛ تندیسی را به رسم یادگار ازکنفرانس بین‌المللی مدیریت که چندی پیش در دانشگاه برگزار شد، به دکتر نصیری رئیس دانشگاه اهداء نمود.

یادآور می شود؛ در این نشست دکتر رسولی مشاور رئیس دانشگاه و مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر شکری معاونت پژوهشی و فناوری، دکتر فقیهی مدیر نظارت وارزیابی دانشگاه، دکتر دری رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری، دکتر حاجی پور معاون آموزشی دانشکده، دکتر شکوهیار معاون پژوهشی دانشکده، دکتر عالم تبریز مدیر گروه مدیریت صنعتی و فناوری اطلاعات، دکتر عرب مازار مدیر گروه حسابداری، دکتر بدری مدیر گروه مالی و بیمه، دکتر عزیزی مدیر گروه مدیریت بازرگانی، دکتر امیرخانی مدیر گروه مدیریت دولتی و برخی از اعضای هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری به صورت حضوری و سایر اعضای هیات علمی به صورت مجازی شرکت داشتند

 

 

افزودن نظرات